شهر باستانی حریره کیش

خوب است به هر کجا که سفر می کنیم در مورد پیشینه آن شهر نیز بدانیم و از مکان های دیدنی قدیمی شهر نیز دیدن کنیم. جزیره کیش بر خلاف اینکه جزیره کوچکی است اما دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. خصوصا جاهای دیدنی قدیمی بسیار است. یکی از مکان های گردشگری که از سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری به جا مانده است شهر باستانی حریره کیش می باشد. اگر مقصد سفر شما جزیره کیش است پیشنهاد سایت تخفیف کیش گردی به شما بازدید از مجموعه شهر باستانی حریره کیش است. این مکان در قسمت شمالی جزیره کیش قرار دارد. بازدید از این مکان برای توریست ها و بخصوص افرادی که علاقمند به تاریخ و تمدن مردمان گذشته هستند بسیار جذاب و لذت بخش خواهد بود.

پیشینه شهر باستانی حریره کیش

اینگونه بود که عده ای از بازرگانان در سال های دور به جزیره کیش پناه آوردند. دلیل مهاجرت این بازرگانان نابودی سیراف بود که پس از آن جایی برای ماندن نداشتند. این شهر باستانی و قدیمی در جزیره کیش آغاز دوران اقتصادی جزیره کیش محسوب می شود. با مهاجرت بازرگانان به جزیره کم کم تجارت در این جزیره آغاز شد. در آن زمان توسط این بازرگانان بناهای مختلفی در کیش ساخته شد. بناهایی همچون مسحد جامع , حمام عمومی , خانه اعیانی , تاسیسات آبی و خیلی از بناهای دیگر. در تمامی بناهای ساخته شده طرح و معماری آن زمان کاملا مشخص است.

برخی از بنا ها طبق گفته مورخان برخی از بنا ها دارای کاشی هایی هستند که در آن زمان بسیار گران و کمیاب بودند. و این نشان دهنده ثروتمند بودن مالک آن بنا ها در آن زمان است. شهر باستانی حریره کیش در منطقه بسیار مناسبی از جزیره ساخته شده بود. چرا که در قسمت شمالی جزیره کیش ارتفاع مناسبی از سطح دریا وجود دارد و به همین دلیل گزینه مناسبی برای محل اقامت به شمار می رفت. از طرف دیگر در قسمت شمالی دریا امواج کمتری نسبت به سایر مناطق جزیره داشت. که باز هم در هنگام طوفان و … امنیت بیشتری داشت این منطقه.

شهر باستانی حریره

پیشنهاد سایت تخفیف تفریحات کیش به شما توریست های تور کیش این است که از این مکان های قدیمی و دیدنی در جزیره کیش دیدن نمایید. این مکان ها در جزیره کیش برای مردمانی است که تجارت را در جزیره آغاز کردند. بازدید از شهر باستانی حریره کیش بی شک می تواند یکی از بهترین خاطرات و تجربیات شما عزیزان در سفر تان به کیش باشد. اگر تمایل به بازدید از این مجموعه داشتید می توانید از گشت دور جزیره اختصاصی در سایت تخفیف کیش گردی استفاده نمایید و با هزینه خیلی پایین مکان های دیدنی و قدیمی جزیره کیش را مشاهده کنید. سایت تخفیف کیش گردی برای شما عزیزان شب ها و روز های خوب و آرامی را در جزیره آرزومند است.

دیدگاه ها

دیدگا خود را به زبان پارسی بنویسید.